zaterdag 8 september 2012

Loopneus

Het moet niet gekker worden. Dat was de eerste gedachte die ik had toen ik vandaag echt wakker werd. Ik was nog heerlijk langzaam het rijk der levenden aan het betreden, toen ik een reclameboodschap hoorde die me per direct uit mijn REM-slaap trok. Teksten als ‘heb je een relatie, maar mis je de spanning’, ‘gebonden, maar op zoek naar passie’, kwamen op volle sterkte voorbij. Vervolgens werd er luid en duidelijk een site aangeprezen die er niet om loog: het was een datingsite voor vreemdgangers. Dus als je getrouwd was, maar af en toe even buiten de deur wilde niezen, kon dat nu heel makkelijk geregeld worden. Gewoon even dubbelklikken. Ideaal voor de notoire vreemdganger, want dat scheelt een hele hoop tijd en energie in de kroeg. Als je daar uiteindelijk een deerne om de vinger had gewonden, dan waren daar twee keuzes. Of liegen over je vrijgezellenbestaan of hopen dat de dame in kwestie het niet erg vond dat jij vrouw en kinderen thuis had zitten. Ohja, er is altijd een derde optie: niks zeggen. En dus de waarheid verzwijgen. Is dat ook liegen? Daar zet ik een andere keer wel een boom over op. In mijn voorbeeld heb ik overigens uit automatisme de man als bedrieger genomen, maar er zullen genoeg vrouwen zijn die dezelfde weg bewandelen. Anders zou er natuurlijk nooit zo’n site de lucht in worden geslingerd.
Terug naar mijn ochtend. Mijn mond hing open en waarschijnlijk puilden mijn ogen uit. In mijn gedachten hing er een groot vraagteken boven mijn hoofd. Met daarachter een uitroepteken. Een commercial om mensen naar een site te lokken, zodat ze hun partner konden bedriegen?! Gewoon, een oproep aan heel Nederland om lekker massaal vreemd te gaan?! Het moet niet gekker worden. Punt. Of moet ik dit daadwerkelijk uit gaan leggen... Ben ik een uitzondering die dit raar vindt? Houd ik zo straks vast aan mijn geloof in een stabiele relatie tussen TWEE mensen? Een relatie gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen. Een verbinding tussen twee mensen die afspraken maken. Als jij met je partner afspreekt om bij een opkomende verkoudheid ergens anders je neus te willen snuiten is dat natuurlijk helemaal prima. Als je daar beiden vrede mee hebt, hoor je mij niet. Maar dan zijn er toch wel genoeg wegen om anoniem wat zakdoekjes in te slaan? We hoeven toch niet iedereen met een ietwat ingedutte relatie op te roepen je heil maar ergens anders te gaan zoeken? Noem mij naïef, maar ik geloof dat het wel kan. Een liefdevolle relatie gebaseerd op vertrouwen. En als je het idee hebt dat de passie wat wegebt, dan zou ik zeggen: investeer in je partner! Probeer de boel wat op te leuken en praat erover. Maar denk in ieder geval eerst even na voordat je de digitale snelweg oprijdt om van je verkoudheid af te komen. De kans is groot dat je op een doodlopende weg eindigt.

R.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten